دادچی - ثبت آگهی رایگان
 دادچی - ثبت آگهی رایگان
شرایط تعویض پلاک خودرو

مراحل، مدارک و شرایط تعویض پلاک خودرو در سال ۱۴۰۲

فهرست مطالب

یکی از مهم‌ترین کارهایی که در هنگام خرید و فروش خودروی دست دوم باید انجام شود، تعویض پلاک خودرو است. خریدار باشید یا فروشنده، قبل از هر چیز باید طبق تاریخ و ساعت دقیقی که در قولنامه برای حضور در مرکز تعویض پلاک مشخص شده است به این مراکز مراجعه کنید. نام مرکز هم طبق توافق دو طرف در همان قولنامه ذکر می‌شود. ازآنجاکه مراحل تعویض پلاک زمان‌بر است و معمولا هم مراکز شلوغ هستند، بهتر است صبح زود، یعنی قبل از ساعت ۷:۳۰ صبح در مقابل مرکز تعویض پلاک حاضر شوید. حتی در این‌صورت هم احتمال دارد تا ظهر درگیر این کار باشید، بنابراین یک روز را به این کار اختصاص دهید. همچنین مدارک لازم برای تعویض پلاک را حتما به همراه داشته باشید. با ما همراه باشید، در این نوشته به شما خواهیم گفت که شرایط تعویض پلاک خودرو در سال ۱۴۰۲ چگونه است.

مدارک لازم برای تعویض پلاک در سال ۱۴۰۲

در هنگام تعویض پلاک و انتقال سند خودرو، حضور فروشنده و خریدار ضروری است. اگر نمی‌توانید در این روز حاضر شوید، باید به طرف مقابل وکالت قانونی بدهید که از طرف شما کارهای تعویض پلاک و انتقال سند را انجام دهد.

هرچند توصیه می‌کنیم حتما خودتان حضور پیدا کنید، مخصوصا اگر فروشنده ماشین هستید (تا زمانی‌که پلاک به نام شماست و تعویض نشده است، هر رویدادی به نام شما تمام خواهد شد).

قبل از اینکه به مراکز تعویض پلاک خودرو بروید، مدارک موردنیاز برای تعویض پلاک را آماده کنید و همراه ببرید.

در ادامه مدارک لازم برای تعویض پلاک در سال ۱۴۰۲ را که هم موردنیاز شخص فروشنده و هم خریدار است، آورده‌ایم.

مدارک لازم برای تعویض پلاک خودرو برای شخص فروشنده

  • کارت خودرو
  • بیمه نامه خودرو
  • برگ سبز یا سند مالکیت یا برگه شناسایی خودرو
  • سند مالکیت ثبت شده در دفتر اسناد (اگر دارد)
  • اصل شناسنامه و کارت ملی
  • برگه عدم خلافی خودرو (اگر خودرو خلافی دارد فروشنده می‌تواند در همان مرکز تعویض پلاک آن را پرداخت کند)
  • کارت معاینه فنی معتبر (برای خودروهایی که بیش از ۴سال از تولیدشان می‌گذرد)
  • کارت عابر بانک برای پرداخت هزینه خلافی

مدارک تعویض پلاک خودرو برای خریدار

۱. اصل شناسنامه و کارت ملی

۲. کارت عابربانک برای پرداخت هزینه‌ها

۳. سند احراز محل سکونت (یعنی سندی که نشان دهد شما ساکن شهری که تعویض پلاک در آن انجام می‌شود هستید. مثل سند قطعی خانه، اجاره نامه دارای کد رهگیری و هولوگرام، جواز کسب معتبر، گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان با ذکر آدرس محل سکونت والدین که به تایید آموزش و پرورش منطقه رسیده باشد و…)

۴. قبض آب، برق یا گاز محل سکونت که آدرس آن با آدرس سند بالا یکی باشد.

نکته: اسناد مربوط به محل سکونت باید به نام شما، همسرتان یا اگر با والدین زندگی می‌کنید، به نام آن‌ها باشد. در این صورت باید اسناد شناسایی کسی که خانه یا اجاره‌نامه به نام اوست و نسبتش با شما را مشخص می‌کند، همراه خود ببرید.

یکی از شرایط تعویض پلاک آماده‌سازی تمامی مدارک گفته شده چه برای فروشنده و چه برای خریدار است. بنابراین مدارک لازم برای تعویض پلاک را حتما به همراه داشته باشید.

شرایط تعویض پلاک خودرو

 

شرایط و مراحل تعویض پلاک خودرو

مراحل تعویض پلاک عبارتند از:

  • مرحله اول: ورود به مرکز تعویض پلاک خودرو

در این مرحله، خریدار و فروشنده هر دو با هم باید همراه با خودرو وارد مرکز تعویض پلاک شوید. در بدو ورود، به شما برگه‌ای می‌دهند که در آن شماره نوبت و باجه‌ای که باید به آن مراجعه کنید مشخص شده است. خودرو را پارک کنید، به باجه موردنظر مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز برای تعویض پلاک را تحویل دهید. در باجه مربوطه، فرم‌های مربوطه را پر کنید و هزینه تعویض پلاک و نیز هزینه پست سند و کارت خودرو را بپردازید. همه این هزینه‌ها به‌جز هزینه خلافی، به‌عهده خریدار خواهد بود. یادتان باشد از شما پول نقد دریافت نمی‌کنند، بنابراین حتما کارت بانکی با خودتان ببرید. به‌طورکلی دریافت هرگونه وجه نقد در این مراکز غیرقانونی است.

  • مرحله دوم: تأیید اصالت خودرو

پس از پرکردن فرم‌های مربوطه، باجه به شما برگه‌ای را ارائه می‌دهد که باید به کارشناسان و بازرسان مرکز بدهید تا خودروی شما را بازدید کرده و اصالت آن را بررسی کنند. کارشناس برای این کار، تمام مشخصات خودرو را با مشخصات درج‌شده در برگه از جمله شماره شاسی، شماره موتور و سایر موارد تطبیق می‌دهد. بعد از تأیید اصالت خودرو، مجوز فک پلاک قبلی، صدور و نصب پلاک جدید را به شما ارائه می‌دهند. حالا خریدار باید به انبار پلاک برود و پلاک خود را تحویل بگیرد.

  • مرحله سوم: فک پلاک قبلی و نصب پلاک جدید

حالا شما که خریدار هستید باید به انبار مراجعه کنید و پلاک را تحویل بگیرید. در اینجا دو حالت وجود دارد:

✔ حتما بخوانید:  مراحل ترخیص خودرو از پارکینگ + مدارک لازم

حالت اول: اگر قبلا خودرویی داشته‌اید که پلاک آن آزاد است، می‌توانید دوباره همان پلاک را تحویل بگیرید و روی خودروی جدیدتان نصب کنید. اگر از زمان فک پلاک قبلی شما کمتر از سه سال گذشته است، دیگر هزینه ساخت پلاک ندارید؛ زیرا پلیس تا سه سال پلاک‌های فک‌شده را نگه می‌دارد. اگر چند پلاک آزاد داشته‌اید، از شما خواهند پرسید که کدام‌یک را می‌خواهید روی این خودروی جدید نصب کنید. بعد از انتخاب، اگر پلاک موجود باشد، آن را برایتان نصب می‌کنند و اگر نه، دوباره آن را می‌سازند.

برای افرادی که ساکن تهران هستند، تحویل پلاک قدیمی در همان مراکز تعویض پلاک و بلافاصله انجام می‌شود. اما برای ساکنان شهرستان یا سایر استان‌ها ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان لازم است تا پلاک برایشان پست شود.

اگر از آخرین فک پلاک خودرو شما بیشتر از سه سال گذشته است، باید هزینه ساخت پلاک را پرداخت کنید، چون مجددا آن را برایتان می‌سازند.

حالت دوم: از قبل هیچ پلاکی ندارید، بنابراین یک پلاک جدید با شماره جدید برایتان نصب می‌کنند.

مراحل تعویض پلاک چقدر طول می‌کشد؟

به‌طورکلی مراحل تعویض پلاک بسته به مرکزی که مراجعه کرده‌اید و میزان شلوغی آن، ممکن است بیشتر از دو سه ساعت طول بکشد. اگر برای اولین‌ بار است که پلاک می‌گیرید یا پلاک‌های قبلی‌تان آزاد نیستند و روی خودروهای دیگری نصب هستند، حدود یک ساعت برای نصب پلاک جدید زمان نیاز است. اما اگر پلاک قبلی‌تان در مرکز موجود باشد، کار راحت‌تر است.

نکته: اگر پلاک قبلی دارید و در مرکز تعویض پلاک دیگری موجود است، می‌توانید با فروشنده مدارکتان را پس بگیرید و به آن مرکز مراجعه کنید. اما اگر هزینه موردنیاز آن را بپردازید، همان پلاک قبلی را در همان مرکزی که هستید برایتان می‌سازند. در اینجا خودتان باید حساب‌کتاب کنید که آیا حاضرید دوباره تا مرکز تعویض پلاک موردنظر بروید که مسلما معطلی بیشتری دارد یا همین‌جا با پرداخت هزینه ساخت پلاک، کار را تمام می‌کنید. در هر صورت به خودتان بستگی دارد. البته این کار هم حدودا یک ساعتی زمان می‌برد، اما احتمالا پس گرفتن مدارک تعویض پلاک و مراجعه به مرکز دیگر طولانی‌تر خواهد بود.

آیا می‌توانیم شماره پلاک را خودمان انتخاب کنیم؟

درباره شماره پلاک فقط دو حق انتخاب داریم: یکی انتخاب بین پلاک قدیمی و جدید است و دوم انتخاب شماره پلاک رند. در سایر موارد هیچ حق انتخاب خاصی نداریم. برای مثال، زوج و فرد بودن پلاک در مرکز کاملا تصادفی صورت می‌گیرد؛ بنابراین نمی‌توانیم درخواست بدهیم به ما پلاک زوج بدهند یا فرد. اگر هم کسی به شما گفت این کار را برایتان انجام می‌دهد و از شما هزینه‌ای خواست، باور نکنید و هیچ پولی در این باره پرداخت نکنید.

پلاک هر شهر کدهای مخصوص به خودش را دارد. این کدها را با توجه به اینکه ساکن آن شهر هستید یا نه تعیین می‌کنند. به‌عنوان مثال فردی که در تهران زندگی نمی‌کند نمی‌تواند پلاک تهران بگیرد. به‌همین‌ترتیب فردی که ساکن تهران است نمی‌تواند برای پلاک تبریز درخواست دهد. اما اگر به واسطه شغل‌تان هر از گاهی در بازه‌های زمانی نسبتا طولانی در شهرهای مختلف هستید (مثلا ساکن تهران هستید و گاهی به‌دلیل شغلتان دو سال باید در شهرستان سکونت کنید)، در این صورت می‌توانید بدون اینکه پلاک قبلی را فک کنید پلاک جدید بگیرید. این پلاک تا مدتی که در شهری غیر از شهر خودتان سکونت دارید معتبر است. البته این هم به‌شرطی است که مدام در رفت‌وآمد نباشید. مثلا فردی که ساکن تهران است و محل کارش کرج است و رفت‌وآمد می‌کند، نمی‌تواند پلاک کرج را بگیرد.

اتمام کار تعویض پلاک و صدور کارت خودرو

پس از انجام مراحل تعویض پلاک و نصب پلاک جدید، کارت خودرو را برایتان پست خواهند کرد. در این مدت می‌توانید از طریق سامانه رهگیری اداره پست، در بخش مربوط به کارت خودرو پیگیری کنید که چه زمانی آن را برایتان ارسال می‌کنند.

دریافت پلاک قبلی خودرو

اگر پلاک قبلی شما آزاد باشد، پلیس راهور تا سه سال آن را نگه می‌دارد و اگر مجددا برای آن درخواست کنید آن را برایتان نصب می‌کنند. اگر بیشتر از سه سال گذشته باشد می‌توانید درخواست بدهید همان پلاک قبلی را برایتان بسازند. این در صورتی است که شما قصد خرید خودروی دست دوم را داشته باشید. اگر خودروی جدید از کارخانه بخرید، یک پلاک جدید برایتان صادر می‌شود.

✔ حتما بخوانید:  نکات مهم قبل از خرید لاستیک

فراموش نکنید که پلاک قبلی همین خودرویی را که خریده‌اید و به نام فروشنده است را نمی‌توانید داشته باشید، حتما باید پلاک قبلی را که به نام شما نیست فک کنید.

انتقال پلاک به فرزند

بسیاری از افرادی که قصد خرید خودرو را دارند برایشان این سؤال پیش می‌آید که آیا می‌توانند پلاک رند خودروی والدینشان را به ماشین خودشان انتقال بدهند یا نه. گاهی ممکن است پدر و مادر دیگر رانندگی نکنند و خودرو نداشته باشند و پلاک آزاد باشد. بر اساس قانون پلاک کاملا شخصی است و انتقال آن به فردی دیگر حتی به فرزند وجود ندارد.

انتقال پلاک خودرو به همسر

همانند انتقال پلاک به فرزند، امکان انتقال پلاک به همسر هم وجود ندارد.

 

هزینه تعویض پلاک بر عهده کیست؟

هزینه تعویض پلاک را باید خریدار بپردازد. اگر فروشنده به خریدار وکالت بدهد، خریدار اجازه خواهد داشت که این فرایند را به‌تنهایی پیگیری کند. البته هزینه‌های مربوط به دادن وکالت به خریدار، برعهده فروشنده است.

تعویض پلاک خودرو

نقص مدارک لازم برای تعویض پلاک خودرو

به‌ همراه داشتن مدارک تعویض پلاک که پیش‌تر آنها را برشمردیم، پیش‌نیازی برای طی‌شدن این مسیر است. حال اگر مدارک ناقص یا مفقود شده باشند، چه باید کرد؟ تکلیف چیست؟ اجازه بدهید که حالات مختلف را در ادامه با هم بررسی کنیم:

۱. تعویض پلاک بدون سند، سند کمپانی و برگ سبز

– تعویض پلاک بدون سند، سند کمپانی و برگ سبز و فقط با در اختیارداشتن کارت ماشین، امکان‌پذیر نیست. یکی از مدارک لازم برای تعویض پلاک خودرو، همراه‌داشتن فاکتور فروش یا سند کمپانی یا همان برگه کمپانی است. در این برگه مشخصات شرکت سازنده، مشخصات خودرو (شماره شاسی، موتور و نظایر آنها)، مشخصات خریدار و قیمت فروش خودرو درج شده است. بدون داشتن این برگه امکان تعویض پلاک وجود ندارد. زیرا احتمال دارد خودرو به‌صورت لیزینگ خریداری شده و هنوز تسویه نشده باشد و فرد حق فروش خودرو را به غیر نداشته باشد. اگر برگه کمپانی گم شده است ابتدا نسبت به تهیه المثنی آن اقدام کنید تا بتوانید تعویض پلاک را انجام دهید. اگر خریدار هستید و فروشنده ادعا می‌کند که برگه کمپانی را گم کرده است، تا زمانی که برای برگه المثنی اقدام نکرده و تکلیف مشخص نشده است، ماشین را نخرید. چون نمی‌توانید تعویض پلاک را انجام دهید.

– یادتان باشد که با کپی مدارک لازم برای تعویض پلاک، امکان تعویض وجود نخواهد داشت و حتما باید اصل مدارک در دسترس باشند.

۲. تعویض پلاک بدون کارت ماشین

برای تعویض پلاک نیازی به کارت ماشین نیست و هرکس با ارائه برگ سبز، سند رسمی خودرو و ارائه بیمه‌نامه می‌تواند این کار را انجام بدهد.

در صورت گم‌شدن مدارک مورد نیاز برای تعویض پلاک چه باید کرد؟

– اگر سند کمپانی و برگ سبز خودرو را گم کرده‌اید، باید به پلیس آگاهی این موضوع را اطلاع بدهید و به‌دنبال ابطال مدارک مفقودشده باشید.

– اگر سند قطعی را گم کرده‌اید باید بدانید که سابقه سند قطعی در دفتر اسناد رسمی تنظیم‌کننده سند موجود است و اگر به آن دفترخانه مراجعه کنید، امکان دریافت رونوشت وجود دارد. اما برای تعویض نیاز به اصل مدارک دارید.

۱. دریافت المثنی سند کمپانی

برای پیش‌برد تعویض پلاک نیاز به دریافت مدارک المثنی دارید. برای دریافت المثنی سند کمپانی باید به نمایندگی شرکت خودروسازی مراجعه کنید.

۲. دریافت المثنی کارت خودرو

برای دریافت کارت خودروی المثنی باید مالک خودرو به همراه مدارک لازم اقدام به پیگیری صدور سند المثنی کند. نماینده قانونی مالک هم می‌تواند پیگیری امور را عهده‌دار شود. مدارکی که برای صدور المثنی کارت خودرو نیاز است: کارت ملی، شناسنامه یا وکالت‌نامه  برای نماینده قانونی مالک به همراه مدارک شناسایی اوست. اصل سند فروش کارخانه، اصل سند مالکیت خودرو که از سوی پلیس راهور ناجا صادر شده و ارائه گواهی مفاصا حساب اجراییات در صورت عدم پرداخت وجوه جرائم معوقه هم برای دریافت المثنی لازم است. از مالک یا نماینده قانونی او هم تعهد کتبی گرفته می‌شود.

۳. دریافت المثنی سند مالکیت خودرو

برای دریافت سند المثنی هم مالک خودرو یا نماینده قانونی او باید مدارک شناسایی معتبر یعنی کارت ملی و شناسنامه به همراه داشته باشند و اصل سند فروش کارخانه سازنده، اصل کارت مشخصات خودرو هم همراه‌شان باشد. ارائه گواهی مفاصا حساب اجرائیات در صورت عدم پرداخت وجوه جرائم معوقه و درج یک نوبت آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار هم لازم است. در این نشریات فقدان شناسنامه مالکیت خودرو  اعلام می‌شود و باید ۱۰ روز از انتشار آن بگذرد. ضمن اینکه قبول هر گونه مسئولیتی درباره کشف فساد احتمالی لازم است.

مدارک مورد نیاز برای تعویض پلاک را به همراه داشته باشید و سپس به مرکز تعویض پلاک مراجعه کنید.

 

مراحل تعویض پلاک قدیمی به ملی چیست؟

اگر خودروهای قدیمی در سن فرسودگی قرار داشته باشند، امکان ارائه خدمات شماره‌گذاری برای تبدیل پلاک آنها به پلاک ملی وجود نخواهد داشت. سن فرسودگی برای خودروهای مختلف به شرح زیر است:

  •       خودروی سواری ۲۰ سال
  •       خودروهای سواری دولتی ۱۵ سال
  •       خودروهای تاکسی ۱۰ سال
  •       مینی‌بوس ۱۵ سال
  •       اتوبوس شهری ۱۰سال
  •       کامیون ۲۵سال
  •       وانت ۱۵سال
  •       موتورسیکلت ۱۰ سال.
✔ حتما بخوانید:  علت ریپ زدن خودرو در شرایط مختلف چیست؟

در حوالی اردیبهشت سال ۱۳۸۷، برای مدت کوتاهی به ماشین‌های پلاک قدیمی پلاک ملی داده می‌شد که بعد از این مهلت، دیگر خودروهای قدیمی متوقف و اعمال قانون می‌شدند. منظور از پلاک‌های قدیمی، پلاک خودروهایی است که از سال ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۲ تولید شده بودند.

 

آیا امکان تعویض پلاک در شهر دیگر وجود دارد؟

برای دریافت پلاک هر شهری باید در آنجا سکونت داشته باشید. مثلا اگر می‌خواهید که پلاک تهران را دریافت کنید، باید ساکن پایتخت باشید. اگر ساکن مشهد هستید و می‌خواهید که پلاک آن شهر را دریافت کنید، باز هم باید ساکن مشهد باشید. بعضی از افراد، نشانی‌های اشتباه و ساختگی در هنگام تعویض پلاک ارائه می‌کنند. اما این کار نتیجه‌ای نخواهد داشت چون کارت خودرو به نشانی مطرح‌شده از سوی شما فرستاده می‌شود و اگر نشانی دروغین داده باشید، کارت خودرو برگشت خواهد خورد و مشکلاتی برای پیگیری و رسیدن به آن برای‌تان به‌وجود خواهد آمد. این را در ذهن داشته باشید تا حالت‌های مختلفی از تعویض پلاک در شهر دیگر را هم برای‌تان بگوییم:

– اگر محل سکونت‌تان را تغییر داده‌اید، می‌توانید مدارک خود را به پلیس به‌اضافه ۱۰ ارائه کنید و تغییر محل زندگی‌تان را اعلام نمایید. در این حالت در صورت تاییدشدن مدارک‌تان امکان مراجعه به یکی از شعب تعویض پلاک، فک پلاک قبلی و دریافت پلاک شهر جدید محل سکونت‌تان وجود خواهد داشت.

– اگر مدام در بین دو شهر در تردد و رفت‌وآمد هستید، امکان تعویض پلاک خودرو وجود نخواهد داشت و باید با همان پلاک قبلی‌تان تردد میان دو شهر را ادامه بدهید. در واقع، اگر به شکل موقتی در بین دو شهر یا شهرستان‌های مختلف در تردد هستید، نیازی به تعویض پلاک ندارید.

– برخی از افراد هم هستند که دو خانه در دو شهرستان‌ مختلف دارند. اگر این افراد دارای دو خودرو باشند، باتوجه به نشانی‌های‌شان در هر شهرستان می‌توانند برای هر خودرو در شهرستان موردنظر پلاک بگیرند.

 

مراحل تعویض پلاک در شهرستان چگونه است؟

تعویض پلاک در شهرهای دیگر هم مشابه تهران است. طبق همان روند مدارک موردنیاز برای تعویض پلاک را باید به مراکز مربوطه تحویل دهید.

مراکز تعویض پلاک تهران

  • چیتگر: کیلومتر ۱۲ جاده مخصوص کرج
  • الغدیر: یافت آباد، بلوار الغدیر، خیابان اکبر
  • میثم: کیلومتر ۱۷ جاده مخصوص کرج، خیابان داروپخش، خیابان روز دارو
  • یادگارامام : اتوبان یادگار امام، خیابان زنجان شمالی، جنب ستاد ترخیص خودرو
  • خاوران: کیلومتر ۱۰ جاده خاوران، بعد از سه راه
  •  ایران‌خودرو: کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص کرج، مرکز شماره‌گذاری مستقر در شرکت ایران خودرو
  • سایپا: کیلومتر ۱۱ جاده مخصوص کرج، مرکز شماره‌گذاری مستقر در شرکت سایپا
  •  آسان‌موتور: کیلومتر ۸ جاده مخصوص کرج، مرکز شماره‌گذاری شرکت آسان موتور
  • خلیج: کیلومتر ۷ جاده قدیم کرج، بلوار خلیج فارس، خیابان رهنما، جنب ستاد ترخیص خودرو
  • اتحاد: تهرانپارس، حکیمیه، خیابان اتحاد، اتحاد ۵ غربی

 

مراکز تعویض پلاک شهرستان‌های تهران

  •       اسلامشهر: چهاردانگه، روبروی شهرک صنعتی، کوچه نمایندگی ایران خودرو؛
  •       بهارستان : جاده ساوه، خیابان رینگ کار، نرسیده به چهار راه؛
  •       ورامین: میدان بسیج، بلوار امام رضا(ع)، روبروی بازار میوه و تره بار؛
  •       پاکدشت: بلوار شمالی، شهدای قمی‌، نبش جماران ۱۷؛
  •       شهریار: میدان نماز، به سمت تهران (بلوار پلیس)؛
  •       رباط کریم: جاده ساوه، بلوار امام خمینی، روبروی صندوق قرض الحسنه.

 

مراکز تعویض پلاک در دیگر شهرستان‌ها

  •       اصفهان ۱: جاده اصفهان شیراز، بعد از شهرک سپاهان شهر، ضلع جنوبی شهرک راهنمایی و رانندگی
  •       اصفهان۲: میدان ورزشکار، ابتدای جاده دولت‌آباد، جنب تاکسیرانی
  •       ارومیه: کیلومتر ۵ سرو، ابتدای ورودی جاده جهتلو
  •       اراک: جاده خمین بالاتر از دانشگاه آزاد واحد فلق
  •       اردبیل: انتهای خیابان کشاورز، تقاطع بزرگراه بسیج راه ملا باشی
  •       اهواز : جاده اهواز اندیمشک، بعد از پلیس راه اهواز اندیمشک، جنب کانال شهید چمران سمت غرب
  •       ایلام: بلوار مهران پیچ آشوری (پلیس سابق)
  •       بجنورد: بلوار ولایت، دوراهی میدان بار به سمت شهرک امام خمینی
  •       بیرجند: بلوار مسافر،  جنب میدان تره‌بار
  •       بوشهر : جاده نیروگاه جنب سردخانه ۲۰۰۰ تنی امکان
  •       تبریز: اتوبان شهید کسایی، شهرک آزمایش، مرکز تعویض پلاک تبریز
  •       خرم آباد: کیلومتر ۵ خرم آباد به بروجرد، روبروی دانشگاه آزاد اسلامی
  •       رشت: کیلومتر ۲ جاده انزلی، نرسیده به کارخانه پوشش، روبروی فرودگاه
  •       زاهدان: بلوار شهید طباطبائی، روبروی پرسی گاز
  •       زنجان: پایین‌تر از اراضی پایین، جنب پارکینگ راهنمایی زنجان
  •       ساری: جاده ساری جویبار، کیلومتر ۳ جنب باغ ارم
  •       سنندج: شهرک مولوی، جنب ترمینال تهران
  •       سمنان: بلوار ۱۵ خرداد، شهرک غرب، خیابان تلاش بلوک b-e
  •       شیراز: انتهای بلوار امیر کبیر، بعد از پلیس راه شیراز کازرون، جنب باغ فدک
  •       شیراز ۲: بلوارولایت، خیابان سلامی
  •       شهرکرد: میدان قمر بنی‌هاشم به سمت میدان میوه و تره بار
  •       مرکز تعویض پلاک قم: بلوار شهید محلاتی، ابتدای جاده حاجی آباد
  •       قزوین: عوارضی اتوبان قزوین کرج، پشت یگان موتوری نیروی انتظامی
  •       کرج: جاده قزالحصار، جنب پادگان آموزشی چمران، روبروی شرکت آذین خودرو
  •       کرمانشاه: کیلومتر ۱۲ جاده بیستون، بعد از پایانه باربری جنب پتروشیمی
  •       کرمان: بلوار جمهوری اسلامی، بلوارهوانیروز، جنب سنگبری دنا
  •       مشهد ۱: بلوار جانباز، بلوار شهید ساجدی
  •       مشهد ۲: ابتدای جاده قدیم نیشابور، رباط طرق، خ ابریشم ۵، مرکز تعویض پلاک شماره ۲
  •       همدان : بزرگراه امام، ابتدای شهرک مدنی، نرسیده به سه راهی قاسم آباد، مرکز تعویض پلاک همدان
  •       یاسوج: بلوار کشاورز (شرف آباد)، بعد از نمایندگی ایران خودرو دهرابپور
  •       یزد: بلوار جانباز، شهرک رزمندگان، انتهای شهرک

نکته: با شیوع ویروس کرونا، مدتی تعویض پلاک خودروها به تعویق افتاده بود اما در حال حاضر در تمام شعب تعویض پلاک کشور، این امر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است.

 

منبع: karnameh

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید